fbpx

המשך עידכונים לחולים המטו-אונקולוגיים בקשר לוירוס הקורונה 16.3

נכתב על ידי דר' תמר תדמור- מנהלת המחלקה ההמטולוגית בית חולים בני ציון

  • אם אתה עובד בעבודה בסיכון גבוה כגון עבודות שירות בהן אתה נחשף לאנשים רבים-

המלצותינו :  פנה אל ההמטולוג המטפל לצורך התייעצות האם יש מקום להפסיק באופן זמני את עבודתך?  לבצע אותה מהבית? ולמצוא מה הפתרון הבטוח ביותר עבורך!

  • אם יש לך CLL, מיאלומה, או לימפומה, בשלב מוקדם, אינך מטופל, ועברת ספירת דם יציבה, או אם המחלה שלך יציבה מאוד, ללא קשר למצב הטיפול שלך, ייתכן שעדיף לדון עם הרופא שלך לגבי דחיית הטיפול שלך ביקורי מעקב שגרתיים אצל הרופא שלך לפחות 1-3 חודשים תוך כדי מעקב.

 

  • .עדיין יש לבצע מעקב בחולים המטופלים בטיפול פעיל כמתוכנן על ידי הרופא והצוות הרפואי שלהם. איננו יודעים כיצד COVID-19 ישפיע על חולי CLL בטיפול אך אנו מקווים שלפחות עם הטיפולים הממוקדים כמו איברוטיניב, אקלברוטיניב, אידלאליזיב ודואליזיב המשפרים את התפקוד החיסוני של חולי CLL הסכון איננו גבוה באופן משמעותי.

 

  • כולנו חושבים גם על החברים והאהובים שלנו בזמן הזה. אם יש לכם הורים, סבים וסבתות או חברים שגילם יותר מ -70, העצה האישית שלי תהיה שלא לבקר אותם במהלך השבועיים-ארבעה הקרובים ולעודד אותם להישאר בבית. עליהם להימנע ממגע עם אנשים צעירים יותר (כולל ילדים). ילדים ומבוגרים צעירים יכולים להעביר את זה לחולים קשישים בסיכון. זוהי אוכלוסיית הסיכון הגדולה ביותר להיפגע מהזיהום בנגיף COVID-19.

 

  • אם אתה מפתח שפעת או COVID-19 ויש לך אימונוגלובולינים נמוכים, נשקול מתן טיפול ב-IVIG. המטרה- להגן עליך מפני התפתחות דלקת ריאות חיידקית כסיבוך בעקבות זיהום נגיפי. זה כנראה לא יעזור ל- COVID-19 עצמו.

 

  • עודדו אנשים לא להגיע לעבודה או לפעילויות כשהם חולים! אם יש ספק לגבי הסימפטומים שלך או שאתה מתחיל לחלות, אנא הישאר בבית.

 

  • נקה משטחי עבודה משותפים בעבודה לאחר כל שימוש. זה כולל ניגוב במקלדת, בעכבר המחשב ובטלפון. אם אתה רואה מישהו לא עושה זאת, אנא הזכיר להם את זה. זה נוהג טוב מאוד בכל עת, אבל במיוחד עכשיו.

 

  • תרגול התרחקות חברתית כדרך הטובה ביותר להגביל את התפשטות המחלה, במיוחד סביב כל מי שנראה חולה או שיש לו שיעול. החל עיקרון זה בעבודה, בבית וברשת החברתית שלך. כדאי להימנע מאירועים קבוצתיים גדולים במהלך מגיפה זו, כולל אירועי ספורט, ישיבות מועדונים, חתונות, מפגשים משפחתיים וכו '.

.

אנו נמצאים בזמן מיוחד הדורש מאיתנו לעבוד יחד ולתמוך זה בזה. ההצעות הללו הן אלו שניתן לתת כעת. ככל שיופיעו יותר נתונים, סביר להניח כי אלה ישתנו.