טיפים להתמודדות עם קשיים נפשיים

טיפים להתמודדות עם קשיים נפשיים אשר ריכז עבורנו  אסף גיטלר פסיכולוג רפואי, המחלקה ההמוטולוגית – מרכז רפואי בני ציון

להלן 10 עקרונות לטיפול ודאגה עצמית בתקופה הקרובה! 

1) זיכרו – המשבר הנוכחי – יעבור.

2) כל יום – הקדישו זמן לעשות משהו שמח\מצחיק\כיפי ,  גם אם רק לרגע קצר.

3) נסו לשמור על תזונה בריאה ככל האפשר.

4) נסו לשמור על לוח הזמנים ושגרת הפעילויות היומיומיות שלכם – כרגיל ככל שתוכלו.

5) שימו לב לא להפריז בשימוש בסמים, אלכוהול או קפה.

6) קחו רגע קבוע – לנשימה איטית – נשימה מרגיעה ועוזרת לגוף להתמודד עם תסמינים גופניים של לחץ.

7) אם תפילה או כל שיטה רוחנית חשובה לכם או עזרה לכם בעבר, החזירו אותה שוב !!!

8) צמצמו  את הצפייה במהדורות החדשות; זה ממש יכול לעזור בניהול רגשות קשים או מרגיזים. יותר מידי חשיפה למידע מפחיד יכולה ליצור לחץ רב יותר.

9) התמקדו רק במה שאתם יכולים לשלוט בו – אמנם איננו יכולים לשלוט בנגיף הקורונה,

אך אנו יכולים להפחית את הסיכון שלנו לזיהום. לשטוף את הידיים לעתים קרובות עם מים וסבון או עם חומר ניקוי לחיטוי על בסיס אלכוהול; תמיד אפשר  לשמור על מרחק של שני מטר ממישהו שמשתעל או מתעטש בכדי למנוע התפשטות חיידקים; ואפשר לנסות ככל האפשר למנוע מעצמנו לגעת בפנים.

10) והכי חשוב!!!

שתפו את הדאגות שלכם עם קולגות, משפחה וחברים.

יחד, אפשר לחשוב על צעדים לניהול קשיים.

אנחנו בני האדם – יצורים חברתיים! תמיד ניתן להיעזר ולהישען זה על זה.

אם תהיו שם כשחבריכם זקוקים לעזרה, אז בהחלט אפשר לסמוך על כך שהם יהיו שם בשבילכם.

קורונה בשלייקס

מגוון תכני תרבות ופנאי, סרטונים והנחיות לניהול שגרה בימי הקורונה.

לחצו כאן על הקישור

בטיפולנט- האימון האוטוגני- טכניקת הרגעה יעילה

מה הוא אימון אוטוגני? איך מתמודדים עם לחץ

לחצו כאן על הקישור