fbpx

מעגלים- תוכנית המנטורינג

מיהו המנטור?

בעמותת חליל האור החלטנו להכשיר מנטורים לתמיכה בחולים, כולם מטופלים ותיקים או בני משפחה של חולים. המנטור הוא חולה בסרטן הדם, שהתמודד בעבר עם המחלה ומכיר את האתגרים ואת הקשיים. מחקרים רבים נעשו בתחום זה וכולם תיארו את התרומה האדירה של תהליך המנטורינג למנטור וגם למנטי, כלומר לחולה שזוכה למנטורינג. גם המלווים העיקריים של המטופל יוצאים נשכרים מליווי של מנטורים, מפני שלא תמיד יש להם עם מי לדבר ובפני מי לפרוק את המתח הרב.

למה צריך מנטור?

אנשים טובים רבים מקיפים חולי סרטן ורוצים לסייע להם בהתמודדותם ולמרות זאת, אנשים עם סרטן מרגישים לפעמים בדידות גדולה ותחושה שהסביבה לא מבינה את הקשיים שהם חווים. המנטור, שהיה שם, יודע להגיד את המילה הנכונה ומבין מה המטופל חווה, אפילו ללא מילים.

לכל אדם התמודדות שונה עם המחלה ותפקיד המנטור הוא להכיל את השונות: יש אנשים שרוצים להיות בשליטה ולדעת כל פרט על המחלה. אחרים לא רוצים יותר מידע ממה שהרופאים שלהם מסבירים להם. בתוך השונות תפקיד המנטור הוא לייצר מרחב בטוח של שיתוף, שאילת שאלות והקשבה.

איך לומדים להיות מנטורים?

המנטורים עוברים הכשרה מקצועית מטעם העמותה ובה הם מקבלים כלים מעולם המנטורינג. הם נחשפים לנקודת המבט של המנטי, לומדים איך להגיע למפגש עם פחות סימני קריאה ויותר סימני שאלה, איך להבין את הצרכים של המנטי ומתי, אם בכלל, להשתמש בסיפור האישי שלהם במהלך המפגשים. מעבר להכשרה הקבוצתית, כל מנטור זוכה לליווי אישי לאורך השנה.

את התוכנית מרכז ירון לוטן.

מטופלים שמבקשים לעצמם ליווי אישי של מנטור, ללא תשלום, מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו נתאים להם מנטור לפי קריטריונים כמו: מחלה דומה, קירבה גאוגרפית, סוגיות משותפות (ילדים קטנים בבית), גיל וכדומה. בנוסף, מטופלים ותיקים שרואים עצמם מתאימים לתפקיד המנטור יכולים לפנות אלינו ולהגיש מועמדות למחזור השני של הכשרת המנטורים.

הפעילות מתאפשרת באמצעות תמיכה של החברות הבאות, ללא מעורבות:

MSD, ROCHE, NOVARTIS, ABBVIE, ASTRAZENECA, GILEAD, Janssen, MEDISON, Astellas.