fbpx

הסרט של חייו

דורון אברהמי איש התרבות בן ה-73 הגיע לעולם הקולנוע ממש במקרה, אחרי שחלה בצהבת בצבא והמשיך את שירותו בצה"ל כצלם צבאי. לאחר מכן למד ללימודי תואר שני בבית המספר המלכותי לקולנוע באנגליה. אחרי שסרט דוקומנטרי שצילם זכה לביקורות טובות ולשידור ברשת הטלוויזיה הציבורית הגדולה בממלכה ואחת הגדולות בעולם, ה-BBC, מה שפתח עבורו דלת לעבודה למשך 20 שנה בתחנה הגדולה ביותר של רשת הטלוויזיה המסחרית בבריטניה.

אברהמי היה ממקימי ערוץ 4 הבריטי, ממקימי ערוץ 2 בישראל והוא גם זה שהביא לראשונה את אברי גלעד ואת ארז טל לקדמת הבמה, במסגרת התוכנית המוכרת "העולם הערב". אלא שבשנת 2016 כל החיים שאברהמי הכיר התהפכו ב-180 מעלות.

"בסוף 2016 אובחנתי עם סרטן הפרוסטטה", מספר אברהמי, "האבחון הגיע בשלב מאוחר מאוד של המחלה עם גרורות בבלוטות הלימפה. הוגדרתי כשלב חמש ונתנו לי שנתיים עד שלוש שנים לחיות. עולם הרפואה התקדם מאוד לאורך השנים, במיוחד בסוג הזה של סרטן. במסגרת ההתמודדות עם סרטן הפרוסטטה נדרשתי לטיפול הורמונלי ולהקרנות. הטיפול כנגד סרטן הפרוסטטה היה יעיל והמחלה עברה למצב של שליטה

היום ידוע שהאבחון שלי ב-AML בחודש מאי לפני שנתיים הוא בעקבות אותן הקרנות לפרוסטטה".

כשבישרו לאברהמי שהוא מועמד להשתלת מח עצם לסרטן הדם ושישנם שני תורמים פוטנציאליים. אברהמי עוד התלבט בנקודה הזו.

"אמרתי לעצמי שאני חי אז למה לקחת את הסיכון בהשתלה", הוא מסביר, "כבר עם האבחון של סרטן הפרוסטטה אמרו לי שיש שנתיים לחיות ולא מעבר, והתחלתי להסתכל על החיים אחרת ולקבל פרופורציות. אבל מה ששכנע אותי בסופו של דבר שהוסבר לי שלא יודעים כמה זמן הטיפול שאני מקבל יהיה יעיל ואם אני לא במצב יציב, אי אפשר לעשות את ההשתלה, ז"א אם תהיה התדרדרות, זה כבר יהיה מאוחר מידי לעשות את ההשתלת מח העצם".

בסופו של דבר אברהמי עבר השתלת מח עצם מתורם זר בחודש אוקטובר 2021 בבית החולים בילינסון, בתהליך שהוא מגדיר "מציל חיים". "כבר עם האבחון של סרטן הפרוסטטה צילמתי את כל התהליך", מגלה אברהמי, "עברתי את ההליך הלא פשוט של השתלה בקלות יחסית עם מעט תופעות לוואי, והיום אני ללא טיפול מניעתי ונמצא במעקב. בדיקות הדם שלי יציבות וללא ספק הצילו לי את החיים".

דורון אברהמי
דורון אברהמי

כאיש קולנוע גם הסתכלת על הסיפור שלך מהצד ועשית ממנו סרט לבסוף. למה?

"כי זה אירוע ששינה את חיי. היום אני מסתכל על החיים אחרת ומבין שהכל שטויות. אני עדיין עובד, עושה סרטים, יועץ עסקי לחברות וחותם כל מייל שלי במילים 'רק בריאות'. זה המסר מבחינתי לאחרים. האם מובטחות לי עוד עשר שנות חיים? אף אחד לא יודע, אבל כל התהליך משנה את נקודת המבט לחיים".

יש משהו שאתה מתגעגע אליו מהתקופה שלפני המחלה?

"אחת מתופעות הלוואי של הטיפול ההורמונלי היא אוסטיאופורוזיס די חריף, שכנגדו אני מקבל טיפול. אהבתי לעשות סקי וכשאמרתי לאונקולוג שלי שזה מה שאני מתכנן לעשות בחופשה בקרוב, הוא ענה שאם היה במקומי היה שוקל את זה מחדש וזה שכנע אותי. לא עשיתי סקי כבר הרבה שנים, אבל אולי עוד אוכל לחזור לזה בעתיד. ויתרתי על הרבה דברים, אבל הפרופורציות משתנות".

איפה פגשת את חלי"ל האור בתהליך?

"הוזמנתי לכנסים ולוובינרים של העמותה. בשנה הראשונה אחרי ההשתלה כמעט ולא יצאתי מהבית ואילולא התמיכה שקיבלתי מהעמותה ומבת זוגי לא הייתי עובר את זה. זה היה תהליך לא קל".

מה למדת על עצמך?

"אומרים שהפכתי להיות יותר נחמד וסובלני. נקודת המבט על החיים השתנתה לחלוטין ואני מנסה ליהנות מכל רגע: מהילדים, מהנכדים ומכל דבר קטן".

סיפורים נוספים

חלי"ל האור הייתה קרש הצלה

לפני כשלוש שנים, בשנת 2020, משקלו של אחיקם ביתן ירד עד לשפל שלילי של 66 ק"ג בלבד. הירידה לדבריו נמשכה במשך שנתיים עד שלוש שנים

ריצת המרתון של החיים

בחודש פברואר האחרון חצו עשרות אלפי רצים ורצות את קו הסיום של מרתון תל אביב על מקציו השונים, מי ל-5 ק"מ ומי למרחק המלא של

חזר לטירונות בגיל 76

חיים לינדבאום אמנם כבר בן 76 אבל בתקופה האחרונה הוא הרגיש שחזר שוב לטירונות שעבר כחייל צעיר. זה קרה בטיול לאיטליה אליו יצא עם רעייתו